Najít relevantní, aktuální a dobře napsaný článek v dnešní době není jednoduché. Pokud to ale dokážete, můžete se těšit na příliv klientů. Proč? Protože skvělé texty prodávají. To je jasné jako facka. Kvalitní copywriting se vyznačuje několika pravidly a tipy. A když je budete vy nebo váš copywriter dodržovat, máte našlápnuto k úspěchu.
 práce na pláži čaj

Nemluvte jako kniha

Existují dva extrémy. První jsou gramatické chyby a překlepy, které o profesionalitě rozhodně nesvědčí. A druhým je vznešená mluva jak od Shakespeara. Ideální je zvolit zlatou střední cestu. Pište tak, jako kdybyste s klientem mluvili osobně. Lidé nejsou zvědaví na básnické střevo nějakého pisálka. Zajímají je jasné informace o daném produkty nebo službě.
 

Nemáte-li co říct, neříkejte nic

Prázdné řeči už dneska nikoho nezajímají a nikdo hlavně nemá čas se tím probírat. Hodně copywriterů zveřejňuje obsah jen proto, aby se nezdálo, že nic nedělají. To není správný přístup. Naopak vám může dost uškodit. Poskytujte svým čtenářům nové poznatky jen ve chvíli, kdy pro ně máte něco nového.schůzka s klientem
 

Osobní propojení

Lidé rádi navštěvují weby a blogy, se kterými se ztotožňují. A stejně tak postupují u autorů článků. Každý copywriter tvoří jiným způsobem a používá jiný jazyk. Právě tato jedinečnost může být to, co se bude klientům zamlouvat a kvůli čemu se budou vracet za dalším obsahem. S tím neodmyslitelně souvisí tón komunikace, slovní zásoba a cílení na konkrétní publikum.
 

Pár praktických tipů

Není-li to nezbytně nutné, nepoužívejte trpný rod. Vzhledem k tomu, že nežijeme v 18. století, tak je pro nás velice nepřirozený. Stejně tak není dobré používat cizí nebo odborná slova. Ano, pokud píšete pro odborné publikum, tak je to na místě. Jinak ale ne. Čeština je nádherný jazyk a pro většinu věcí máme své pojmenování, tak ho použijte. A tip na konec: používejte krátké věty.